E-mail this page E-mail this




Bush Votes for Obama

Claim:   George W. Bush accidentally voted for Barack Obama in the 2012 presidential election.

FALSE

Example:   [Collected via e-mail, November 2012]

Is it true that George Bush actually voted for Obama accidentally?

 

Origins:   On 6 November 2012, Election Day in the U.S., the Daily Currant published an article about former president George W. Bush's accidentally voting for Barack Obama (rather than Bush's fellow Republican party member, Mitt Romney) due to his being confused by the instructions on an electronic voting machine
Former U.S. president George W. Bush accidentally voted for Barack Obama today at a polling place near his Crawford, TX home.

According to local reports, the two-term Republican was confused by the instructions on his electronic voting machine and mistakenly cast a ballot he intended to discard.

Witnesses say Bush argued with poll workers for several minutes afterwards in a effort to redo his vote, but in accordance with state law they ultimately denied his request.
By the following day links and excerpts referencing this article were being circulated via social media, with many of those who encountered it mistaking it for a genuine news article. However, that article was just a bit of political humor which played on a stereotype of President Bush as someone possessed of below-average intelligence. As noted in the Daily Currant's "About" page, that web site deals strictly in satire:
The Daily Currant is an English language online satirical newspaper that covers global politics, business, technology, entertainment, science, health and media.

Q. Are your newstories real?

A. No. Our stories are purely fictional. However they are meant to address real-world issues through satire and often refer and link to real events happening in the world
Last updated:   7 November 2012

Urban Legends Reference Pages © 1995-2014 by snopes.com.
This material may not be reproduced without permission.
snopes and the snopes.com logo are registered service marks of snopes.com.